شصت گام جهت بالا بردن اعتماد به نفس

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

لینک دوستان

امکانات جانبی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 3
    بازدید ماه : 59
    بازدید کل : 105024
    تعداد مطالب : 27
    تعداد نظرات : 0
    تعداد آنلاین : 1

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 27
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 5

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 3
    بازدید ماه بازدید ماه : 59
    بازدید سال بازدید سال : 310
    بازدید کلی بازدید کلی : 105024

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.223.124.244
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

شصت گام جهت بالا بردن اعتماد به نفس

شصت گام جهت بالا بردن اعتماد به نفس

 

1- اولين گام در موفقيت «خودشناسي» است.

ابتدا سعي كنيد شناخت درستي از خود و ويژگي هاي اخلاقي و شخصيتي خود كسب كنيد و با توجه به اين كه هيچ كس كامل نيست، اگر ايرادي يا مشكلي داريد كه خود به تنهايي قادر به يافتن راه حل مناسبي براي مقابله با آن نيستيد و شخص قابل صلاحيتي براي مشورت نداريد، از مشاوران و متخصصين كمك بخواهيد.

 ۲- تاريك ترين زمان شب، نزديك ترين زمان به سپيده صبح است.

اين جمله را به خاطر بسپاريد و با كوچكترين ناملايمات از تلاش خود دست بر نداريد و به سادگي خود را بازنده تلقي نكنيد.

۳- بدون توجه به نتيجه كار، تمامي نيروي خود را به كار گيريد تا مسئوليتي كه به عهده شماست، به بهترين نحو انجام پذيرد. در واقع اولين هدف در انجام وظايفتان بايد،داشتن وجدان كاري، دقت و تلاش باشد. با انتخاب اين الگو، حتي اگر به موفقيت هم نائل نشويد، وجداني آسوده خواهيد داشت و لطمه اي به اعتماد به نفس شما وارد نخواهد شد.

۴- هميشه هدف مند باشيد. اگر خواسته هايتان خيلي دور از دسترس به نظر مي آيد، براي تحقق آنها برنامه اي چند مرحله اي طراحي كنيد. يعني براي خود اهداف كوتاه مدت انتخاب كنيد و مطمئن باشيد حتي اگر يك گام كوچك، اما درست برداريد، اين گام در دستيابي به اهداف نهايي شما بسيار مؤثر خواهد بود و در واقع، فاصله شما را به هدف دلخواهتان كوتاه تر خواهد كرد.

۵- در لحظات سختي كه احساس تنهايي و نااميدي مي كنيد، به خاطر بياوريد يگانه قادر متعال در كنار شماست. به خدا توكل كنيد، محكم و راسخ گام برداريد و پس از موفقيت شكر گزار باشيد.

۶- هيچ گاه اجازه ندهيد افراد منفي باف با عقايد ناسالم خود، ذهن شما را مسموم كنند. اگر از درستي كاري كه قصد انجام آن را داريد، اطمينان حاصل نموده ايد، بدون فوت وقت آن را به انجام برسانيد و نگذاريد كسي به اراده شما خللي وارد كند.

 ۷- از شوخي هاي توهين آميز كه باعث خدشه دار ساختن شخصيت خودتان يا ديگران مي شود، خودداري كنيد.

۸- توانايي هاي خود را دست كم نگيريد، استعدادهاي خود را باور داشته باشيد و مطمئن باشيد انسان در فرهنگ مذهبي ما بي جهت «اشرف مخلوقات» ناميده نشده و مي تواند با اراده و پشتكار، به موفقيت هاي نامحدودي دست يابد.

۹- در لحظات سختي و پريشاني، دقايقي را با خود خلوت كنيد و سعي كنيد عوامل مولد نگراني تان را پيدا كرده و درصدد رفع آن عوامل برآييد. اجازه ندهيد افكار منفي به ذهنتان هجوم بياورد. خود را دلداري بدهيد و تصميم بگيريد تلاش هاي خود را از سر بگيريد.

۱۰- نسبت به كودكان خود بيش از حد سخت گير نباشيد و با خشونت با آنان رفتار نكنيد. سعي كنيد بين خودتان و آنان رابطه دوستانه اي برقرار سازيد و در صورتي كه خطايي انجام مي دهند، با تذكرات به جا و دوستانه آنان را متنبه كنيد.

۱۱- قبل از انجام هر كاري به عواقب حاصله آن خوب فكر كنيد، در صورت نياز به راهنمايي با افراد مثبت انديش، واقع گرا و آگاه مشورت كنيد و از انجام كارهاي غيرمنطقي و غيراصولي كه مي تواند به شكست يا سرزنش ديگران منتهي شود، بپرهيزيد.

۱۲- اگر خواستار ديگران هستيد، اول خودتان به خودتان احترام بگذاريد.

۱۳- سعي نكنيد با توسل جستن به كارهاي ضد ارزشي و غيرانساني، موفقيتي كسب كنيد. به خود گوشزد كنيد موفقيتي كه در گرو لطمه زدن به سجاياي انساني باشد، فاقد ارزش و ناپايدار است.

۱۴- محيط كاري شما به مثابه يك دهكده كوچك است. قطعاً هر حرف يا اظهارنظري كه در مورد همكارانتان انجام دهيد، دير يا زود به گوش آنان خواهد رسيد. پس مراقب رفتار و سخنان خود باشيد. شايد يك حرف نسنجيده و نادرست، رابطه شما را براي هميشه با دوستي خوب و همكاري شايسته و دلسوز قطع نمايد و شما هرگز قادر به جبران اين خسارات معنوي نباشيد.

 ۱۵- با افراد حسود و بدبين مشورت نكنيد.

۱۶- اگر عادت يا ويژگي در شما وجود دارد كه باعث آزارتان مي شود، با برنامه ريزي درست و اصولي آن را از خود دور كنيد. مثلاً اگر اندام ناموزوني داريد، با انجام ورزش و رژيم هاي درست غذايي اندام خود را متناسب كنيد.

 ۱۷- اگر مي خواهيد از پيشرفت خود اطلاع حاصل كنيد، خود را نسبت به گذشته خودتان مقايسه كنيد نه با ديگران.

 ۱۸- «هميشه نيمه پر ليوان را ببينيد نه نيمه خالي آن را» . بسياري از ما حداقل يك بار هم كه شده اين جمله زيبا را شنيده ايم. سعي كنيم از اين جمله، به عنوان يك تكنيك مثبت انديشي استفاده كنيم.

 ۱۹- همه روزه ما با انبوهي از ايده هاي مختلف كه متعلق به افراد پيرامون ماست، روبه رو هستيم. به باورهاي خود ايمان داشته باشيد و هرگز اجازه ندهيد ايده هاي يأس آور ديگران، شما را از رسيدن به اهدافتان باز دارد و يا ريتم حركت شما را كند كند.

 ۲۰- اگر مشكلات حرفه اي خود را نمي توانيد به تنهايي حل كنيد، از افراد زبده و با تجربه كمك و مشورت بخواهيد و دانش حرفه اي خود را گسترش دهيد و از سؤال كردن هراسي نداشته باشيد.

۲۱- هر جايي از مسير زندگيتان كه هستيد، اگر متوجه شده ايد جهت يابي درستي انجام نداده ايد و نياز به تغيير مسير داريد، پس از حصول اطمينان از صحت مسير جديد، بدون تأسف و درنگ از خود انعطاف نشان دهيد و راه و روشي را برگزينيد كه سبب بهتر شدن نتيجه غايي شما و ميانبري براي رسيدن به هدفتان باشد.

۲۲- اگر مي خواهيد حركت نويني را در زندگي آغاز كنيد، پس از تحقيق و جمع آوري اطلاعات موثق، اولين گام را پرتوان برداريد و ترديد را از خود دور كنيد.

 ۲۳- فرزندان خود را از كودكي به مستقل بودن تشويق كنيد و با دادن مسئوليت هاي متناسب با سن آنان، روحيه استقلال و خودباوري آنها را شكوفا سازيد.

 ۲۴- در هر كاري تعادل را حفظ كنيد و از افراط و تفريط بپرهيزيد، چون هر كدام مي توانند به اندازه ديگري عاملي جهت شكست شما به حساب آيند.

 ۲۵- هميشه خوش ژست و پرانرژي باشيد. حتي در لحظات بحراني بر خود مسلط باشيد و قيافه انسان هاي شكست خورده را به خود نگيريد.

۲۶- انديشه هاي امروز شما، فرداي شما را خواهد ساخت، پس هميشه مثبت انديش باشيد و ضمن انجام فعاليت هاي لازم خود را برنده تلقي كنيد.

۲۷- گاهي تنبلي در انجام وظايف روزمره باعث مي شود در برنامه هاي زندگي مان خلل ايجاد شود و عقب بمانيم. براي جلوگيري از اين معضل، برنامه روزانه اي براي خود تهيه كنيد و بر حسب اولويت، موارد را در آن درج نماييد و سعي كنيد در طي روز آنها را به انجام برسانيد.

 ۲۸- هر شكستي را پلي به سوي موفقيت قلمداد كنيد. از اشتباهات خود درس بگيريد و به جاي سرزنش كردن خود يا ديگران، دنبال راه حل مناسبي جهت تغيير شرايط باشيد و توجه داشته باشيد از تكرار مجدد آن اشتباهات، خودداري كنيد.

۲۹- «همه چيز را همگان دانند» ، اگر اين جمله زيباي سقراط را به خاطر داشته باشيد، توقع بيش از حد از خودتان يا ديگران نخواهيد داشت.

۳۰- بر همگان مسلم است تواضع، صفت بسيار نيك و پسنديده اي است. اما تواضع را با خوار و حقير شمردن خود اشتباه نگيريد و خود را بي ارزش جلوه ندهيد.

 ۳۱- در به انجام رساندن كارهاي مهم و كارهايي كه جبران آن مشكل است، از تمركز و دقت حواس بيشتري كمك بگيريد. با توجه به اين ضرب المثل «پارچه را دوبار اندازه بگيريد و يك بار ببريد» در به انجام رساندن كارهايي كه امكان تكرار يا جبران ندارند، بيش از مابقي كارها دقت داشته باشيد.

۳۲- به ديگران و خودتان شانس جبران اشتباهات را بدهيد. شايد يك شروع جديد، زندگي جديدي برايتان به ارمغان بياورد.

 ۳۳- كودكان خود را نزد دوستانشان و در جمع اقوام تنبيه نكنيد و با شرح دادن اشتباهات آنان در جمع، خجالت زده و شرمنده نكنيد.

 ۳۴- اگر هر چه سعي مي كنيد ولي به مقصدتان نمي رسيد؟ قدري تأمل كنيد و از زاويه جديدي به خواسته هايتان بنگريد، شايد درهاي جديدي به سوي شما گشوده شود.

 ۳۵- براي كم كردن ضريب خطاهاي خود در محيط كار، استانداردهاي كاريتان را رعايت كنيد.

۳۶- ليستي از مواردي كه در زندگي تان وجود دارد و برايتان آزاردهنده است را تهيه كنيد و با بررسي علل به وجود آمدن آنها به مقابله با آنان بپردازيد.

۳۷- در برابر افراد پير و مسن بيشتر احساس مسئوليت كنيد، يادتان باشد آنان حساس و شكننده هستند و نبايد با خشونت و بدخلقي از رفتارهايي كه شايد در سن و سال آنها طبيعي است، ايراد بگيريد و اعتماد به نفس آنها را از بين ببريد.

 ۳۸- وقتي كه مسئوليتي را به عهده كودكان خود مي گذاريد، از دور آنها را كنترل كنيد و طوري كمك شان كنيد كه خود را ناتوان احساس نكنند.

۳۹- وقتي در جمع دوستان قرار داريد، سعي كنيد به همه توجه نشان دهيد و فقط يك يا چند نفر را مخاطب قرار ندهيد.

۴۰- وقتي در يك مجموعه كار مي كنيد، تنها مهم نيست كه خودتان خوب و بي نقص باشيد. در نظر داشته باشيد حتي اگر يك نفر هم در جمع درست كار نكند، باز نتيجه كاملاً مطلوب حاصل نمي شود. پس براي حصول به نتيجه دلخواه، در حركت هاي گروهي به افراد ضعيف بيشتر توجه كنيد و با همسو كردن آنان با گروه، موفقيت جمع را تضمين كنيد.

 ۴۱- اگر در معاشرين شما كسي وجود دارد كه با روحيه شما سازگار نيست و يا با هم تفاهم نداريد، با كم كردن تدريجي ارتباط خود با آن شخص، او را از دايره رفت و آمدهاي خود حذف كنيد.

 ۴۲- به ظاهر و سليقه شخصي ديگران بي احترامي نكنيد.

۴۳- به ديگران كمك كنيد تا ويژگي هاي شايسته خود را آشكار كنند.

۴۴- اگر اطرافيان شما همه سعي خود را انجام داده اند، اما نتوانسته اند از عهده مسئوليتي كه شما به آنها داده ايد بربيايند، نگذاريد تلاششان را بيهوده تلقي كنند و با تشكر از تلاش آنان روحيه شان را تقويت كنيد.

 ۴۵- در گردهم آيي هاي دوستانه اگر كسي در مورد موضوعي اظهار نظر كرد يا بر خلاف سليقه شما سخني به ميان آورد، با انتقادهاي تند و گزنده او را خجالت زده نكنيد، از ياد نبريد انتقاد سازنده با توهين متفاوت است.

 ۴۶- انتخاب هاي خود را بر مبناي واقعيت و نيازتان انجام دهيد، نه از روي اشتياق هاي تند وگذرا.

 ۴۷- تصور نكنيد هميشه نرمش و مهرباني مشكل گشا است. بر عكس گاهي در برخوردهاي اجتماعي لازم است با جديت و قاطعيت روي خواسته خود پافشاري كنيد تا به شما اجحاف نشود.
تاریخ ارسال پست: شنبه 20 آبان 1391 ساعت: 10:8
برچسب ها : ,,,

می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: